Dziś obchodziliśmy wyczekiwany przez wszystkich, najsłodszy i najsmaczniejszy w roku dzień – DZIEŃ CZEKOLADY. Czekolada oprócz tego, że jest pyszna, może również mieć pozytywny wpływ na zdrowie. Badania wskazują, że substancje zawarte w czekoladzie pozytywnie wpływają na układ krążenia i pracę mózgu. Nie można oczywiście zapominać o wyraźnej poprawie nastroju po zjedzeniu czekolady.
Uczniowie naszej szkoły dziś przekonali się, że czekolada naprawdę poprawia nastrój.
 1 2 3 
4 6 5

3 kwietnia do dzieci z oddziałów przedszkolnych już po raz kolejny przyjechali wspaniali przyjaciele: królica Anna, świnka Pe i sęp Daniel. Tym razem królica Anna przewróciła się na rolkach i doznała wstrząśnienia mózgu, świnka Pe miała wypadek samochodowy i straciła przytomność. Jak zwykle cudowny sęp Daniel pomógł swoim kolegom i wszystkie przygody miały szczęśliwe zakończenie. Podczas spotkania dzieci przypomniały sobie numer alarmowy, dowiedziały się, jak przeprowadza się resuscytację krążeniowo-oddechową oraz jak postąpić podczas zadławienia. Na koniec mogły poćwiczyć reanimację na fantomie oraz doskonalić umiejętność bandażowania. Dziękujemy pani Marcie za wartościowe warsztaty.

pomo1  pomo2 pomo3
2 kwietnia obchodziliśmy Dzień Świadomości Autyzmu.
Chcemy potraktować to, jako wstęp do rozmów o neuroróżnorodności i atypowych wzorcach rozwoju.
Dla naszej społeczności szkolnej ważne są potrzeby osób neuroatypowych, nie tylko z cechami spektrum autyzmu, ale również z dysleksją, ADHD, dyspraksją, czy zespołami genetycznymi i in. Z tego względu zdecydowaliśmy się na symbolikę złotej nieskończoności (Au – złoto), która odzwierciedla nieskończoną ilość wariantów rozwoju oraz jest zgodna z tym, co głoszą nauroatypowi samorzecznicy.
W kwietniu w sposób szczególny zachęcamy wszystkich do otwartości na odmienność, empatyczne wsparcie osób z trudnościami, dostrzeganie mocnych stron i potencjału osób z autyzmem oraz wspólne tworzenie neurokultury.
 1  2

Z okazji Międzynarodowego Dnia Matematyki w naszej szkole odbył się Turniej matematyczny ,,1 z 10". Uczniowie z klas 4-7 odpowiadali na pytania o różnym stopniu trudności obejmujące zakres materiału danej klasy. Pierwsze dwie rundy turnieju wyłoniły finałową trójkę uczniów: Amelię z klasy 7 oraz Konrada i Karola z klasy 5. Na szczycie podium stanął Konrad Krzysztoń. Wszystkim uczestnikom gratulujemy wiedzy i dziękujemy za wspólną zabawę.

1 2